Як зрозуміти, що SEO-просування дає гідні результати

Коли ми говоримо про ефективність SEO-просування в принципі, варто враховувати, що вона залежить не лише від показників сайту на даний момент, а й від конкуренції в ніші.

Для розуміння: за перші півроку 2022-го в світі зʼявилося понад 1,9 млрд нових вебресурсів. І їхня кількість продовжує зростати. Тобто зростає і конкуренція.

❓Як же зрозуміти, що SEO дійсно дає результати, а не є лише наслідком змін у тій чи іншій бізнес-ніші?

Для початку ми рекомендуємо оцінити базові показники:

   1️⃣ Зміна затрат на залучення користувача. Коли при зменшенні бюджету трафік зростає, це добре. І навпаки.

   2️⃣ Динаміка зміни ціни ліду. Чим меншою стає ціна у співвідношенні до кількості користувачів, що виконали цільову дію, тим краще.

   3️⃣ Рентабельність інвестицій. Тобто мова йде про показник ROI — співвідношення доходів від просування до вкладень в це саме просування.

В принципі все логічно. Якщо трафік та кількість лідів зростають без великих бюджетів чи навіть за умови їх скорочення, значить, ви все робите правильно. А якщо SEO перетворюється на прірву для ваших коштів і приносить лиш незначні результати, є привід замислитися, чи не потрібно переглянути свою стратегію просування.

? Поправка!Варто зауважити, що SEO-просування — в принципі нешвидкий процес. І перших показових результатів не слід очікувати через тиждень чи навіть через місяць після початку розкрутки. Особливо якщо ми говоримо про новий сайт.

Якщо ж говорити більш «прицільно» про KPI в SEO, то тут, окрім вищесказаного, ми маємо відзначити кілька інших параметрів:

   1️⃣ Видимість по семантичному ядру. Оцінюється видимість сторінок по ключовим запитам в ТОП-10, ТОП-5 та ТОП-3. Причому ці ключові запити повинні бути максимально релевантними і не низькочастотними.

   2️⃣ Зростання брендового трафіку. Аналізується обʼєм трафіку по пошукових запитах, в яких використовується назва бренду. Він свідчить про те, що про бренд знають і довіра до нього зростає.

   3️⃣ Якість цільового трафіку. «Трафік заради трафіку» — це даремна трата коштів. Важливо, щоб переходи на сайт давали результати: додавання товару до кошика, реєстрація, звернення через форму зворотнього звʼязку тощо.

   4️⃣ Покращення поведінкових факторів. Завжди потрібно враховувати показник відмов, глибину перегляду, час, проведений користувачем на сторінці, джерела переходів на сайт, клікабельність сніпетів та інше. Ми вже неодноразово говорили про важливість поведінкових факторів для SEO. І ще не раз це повторимо.

   5️⃣ Економічні показники SEO. Сюди відносяться конверсія, ціна ліду, вартість залучення користувача, повернення маркетингових інвестицій та багато іншого